Nieuws leden

De Fakkel gaat naar Brouwerij Martens


C.E.O.-Limburg Voka family business center reikte voor de eerste keer De Fakkel uit. Brouwerij Martens nam als lichtend voorbeeld de prijs in ontvangst. Met de achtste generatie aan het roer geeft het bedrijf al 259 jaar de fakkel door. Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde levensduur van een familiale onderneming slechts 24 jaar is. Op de family business happening ontvingen Jan en Fons Martens De Fakkel uit handen van voorzitters Francis Wanten (Voka – KvK Limburg) en Bart Balis (C.E.O.-Limburg Voka family business center). Deze jaarlijkse hoogmis voor familiebedrijven vond plaats bij Grafityp. 75 familiale ondernemers verzamelden voor inspiratie en handvaten om hun bedrijf een lange levensweg te bieden. Een succesvolle overdracht naar de volgende generatie is uiterst moeilijk. Van de eerste naar de tweede generatie ‘overleeft’ slechts 30 % van de familiale bedrijven. Bij de derde generatie blijft nog 10 % over en naar de vierde generatie blijft slechts 4 % overeind. “We moeten goede en inspirerende voorbeelden tonen”, zegt Wanten. “Met de opstart van het C.E.O.-Limburg Voka family business center voorzien wij de nodige begeleiding. Via opleidingen, inspiratiesessies, intensieve trajecten en persoonlijk contact begeleiden we in overdracht en overname.”

 

De Fakkel gaat naar Brouwerij Martens